گاه‌نوشت های علیرضا کاربُر

درباره زندگی، استارتاپ ها، کسب‌وکارهای اینترنتی و اقتصاد دیجیتال

بررسی دو قابلیت جدید دیجی‌کالا

بدون دیدگاه

سلام
به نظر میاد اولین موردی رو که بخوایم با هم بررسی کنیم دو کار جدیدی باشه که اخیرا دیجیکالا انجام داده.

1️⃣ اول اینکه بالاخره دیجیکالا ارسال کالا رو در اختیار فروشنده قرار داد. تا پیش از این کالایی رو که توی دیجیکالا می خواستی بفروشی باید محصول رو سر یه تاریخ خاص می رسوندی به انبار دیجیکالا، برچسب دیجیکالا رو روش میزدن و ارسال می کردن.
اما با این خبری که چند روز پیش اعلام کرده، امکان ارسال مستقیم کالا از سمت فروشنده برای خریدار رو فراهم کرده. مسئله بسیار مهم قراردادن اطلاعات تماس خریدار هست که بالاخره راضی شد فروشنده بهش دسترسی پیدا کنه.(تا پیش از این هرگونه ارتباط با خریدار توسط فروشنده ها جریمه داشت)

2️⃣ دومین مطلب در مورد دیجیکالا، همکاری دیجیکالا با یه سری از متولیان توسعه کسب و کارهای خانگی برای فروش محصولات خانگی (بومی) هست. ظاهرا کمیته امداد، بنیاد برکت، بسیج سازندگی و … با دیجیکالا همکاری کردند برای راه اندازی بخش فروش بومی محصولات.

✅✅✅ خب! با این دو مسئله، به نظر میاد دیجیکالا داره فضا رو برای مارکِت پلیس هایی مثل #باسلام محدودتر می کنه. چون این دوتا مسئله ای که بالا ذکر کردم به نظرم #مزیت_رقابتی باسلام بودند که الان دیگه دیجیکالا هم اون ها رو برای فروشنده هاش فراهم کرده.

باید دید مسئله سفارش همزمان از چند فروشنده، تاخیرهای احتمالی در ارسال کالا توسط فروشنده ها، مسئله مرجوعی کالا، هزینه ارسال(با خریدار یا با فروشنده یا دیجیکالا ) و … رو چطوری می خواد مدیریت کنه.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *