گاه‌نوشت های علیرضا کاربُر

درباره زندگی، استارتاپ ها، کسب‌وکارهای اینترنتی و اقتصاد دیجیتال

بررسی تیمچه

بدون دیدگاه

✅انگار بازار راه اندازی «مارکت پِلِیس» ها داغ شده. بررسی جدیدمون باز درباره یک مارکت پلیس هست که اتفاقا همین روزها راه اندازی شده و راه طولانی برای گرفتن سهم بازار پیش رو داره.

🔆مارکت پِلِیس «نیمچه» رو تیم «لِندو» راه اندازی کرده، با سرمایه گذاری فینوا

اول درباره لندو بگم و بعدش نکاتی که درباره تیمچه به ذهنم رسید رو با هم مرور کنیم.

لندو یک پلتفرم فروش اقساطی کالا (یه جور لیزینگ آنلاین) هست که کارش فراهم کردن زمینه خرید اقساطی از فروشگاههای اینترنتی هست، یعنی مثلا شما میخوای یک تلویزیون از یک سایت اینترنتی بخری، لندو بهت کدتخفیف اون سایت رو بهت میده، بخشی از پول تلویزیون رو می پردازی و مابقی رو به صورت قسطی به لندو پرداخت می کنی.

البته لندو نسخه چرخش کرده سایتی هست به نام «ایران رِنتر». ایران رنتر در زمان فعالیتش به مشتریان «کالا کرایه می داد.»

حالا همون تیم خودشون اومدن وارد بازار فروش اینترنتی محصولات با هویت مارِکت پلیسِ تیمچه شدند.

و اما نکاتی که در بررسی ابتدایی درباره تیمچه به چشمم اومد :

1️⃣ به نظر میاد اسم «تیمچه» در حوزه فروشگاههای اینترنتی یگانه نیست (برخلافِ اسامی مثل بامیلو و …) ، لذا احتمالا کمی بازی سئو سخت خواهد شد.(باید دید اون چند فروشگاه اینترنتی که با این نام فعالیت می کنند، می تونند با تیمچه جدید رقابت کنند یا خیر)

2️⃣ ظاهرا تیمچه «ارسال رایگان با هر قیمت خرید» و «پشتیبانی 24 ساعته» رو به عنوان مزیت های رقابتی خودش در مقابل رقیب اصلیش یعنی دیجیکالا مطرح کرده. به نظر میاد اگر این دو مزیت ادامه دار باشه، می توانند نظر مخاطبین رو جلب کنند.

3️⃣ نکته جالب سایت برام بخش «باشگاه مشتریان» بود که اسمش رو گذاشتن «شاه‌نشین». اگه این روند نامگذاری رو برای بخش های دیگه خودشون هم داشته باشند، کار جالبی هست. من از این نامگذاری خوشم اومد.

4️⃣ تیمچه از ارتباطش با لِندو ظاهرا داره استفاده می کنه و از همین اول کار فروش اقساطی کالا رو فراهم کرده.[باید دید آقای حق‌رنجبر و تیم مدیریتی لندو در حوزه تامین و عرضه کالا هم مثل کرایه کالا و اعطاء وام به مشتریان، موفق عمل می کنند یا خیر ]

5️⃣ در مقایسه با رقیب قدیمی خودشون یعنی دیجیکالا، خدمات جالبی رو برای تامین کنندگان کالا در نظر گرفتند . عدم جریمه نقدی، بسته بندی و ارسال رایگان، تسویه 15 روزه، مدت زمان 2 ماهه برای دپوی کالا در انبار نکاتی بودند که به نسبت دیجیکالا برای تامین کنندگان جذابتر هست.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *