گاه‌نوشت های علیرضا کاربُر

درباره زندگی، استارتاپ ها، کسب‌وکارهای اینترنتی و اقتصاد دیجیتال

استفاده رایگان از ChatGPT

بدون دیدگاه

هنوز یک هفته از معرفی ChatGPT API و امکان برنامه نویسی بر بستر ChatGPT به کمک GPT-3 Turbo نگذشته که سرویس های مختلفی شامل امکان استفاده رایگان از ChatGPT و یا همراه با مدل های درآمدی جذاب بر بستر ChatGPT API شکل گرفته است.

از ابتدای معرفی و آشنایی با ChatGPT یکی از مشکلاتی که کاربران ایرانی با آن مواجه بودند، ثبت نام و احراز هویت به کمک شماره تلفن بود که کاربران مجبور بودند یا از آشنایانی که خارج از کشور داشتند و یا خطوط مجازی برای رفع این مشکل استفاده کنند.

دور زدن تحریم ChatGPT و یا امکان استفاده رایگان از ChatGPT موضوعی بود که باعث شد هر سرویسی که بر بستر خدمات آن معرفی می شود را با معیار اینکه برای کاربران ایرانی و بدون ابزارهای دور زدن تحریم قابل دسترس است یا خیر بررسی کنم.

یکی از سرویس های مناسبی که بدون نیاز به دور زدن تحریم ChatGPT اجازه استفاده رایگان از ChatGPT را برای همگان فراهم کرده است سرویس FreeGPT.one می باشد. این وب سایت در زمان نگاشته شدن مطلب جاری بدون نیاز به ثبت نام و امکان استفاده رایگان از ChatGPT را در اختیار کاربران قرار داده است.

در توضیحات وب سایت درج شده است که محتوایی که در پاسخ چت های کاربران ارائه می کند به کمک GPT-3 Turbo یا همان ChatGPT API می باشد. برای بررسی کیفیت پاسخی که به سوالات می دهد، یک سوال مشترک را همزمان از FreeGPT.one و از وب سایت ChatGPT پرسیدم که همانطور که در پاسخ ها مشاهده می کنید، عبارات پاسخ ها خیلی به هم نزدیک هستند.

پاسخ Chatgpt

پاسخ ChatGPT

 

پاسخ freegpt

پاسخ FreeGPT

نکته مهم اینکه در مقایسه با وب سایت ها و سرویس های قبلی که معرفی شده بودند و عموما از GPT-3 API استفاده میکردند، سرویس FreeGPT.one به سوالات فارسی هم پاسخ با کیفیت تری ارائه میکند.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *