گاه‌نوشت های علیرضا کاربُر

درباره زندگی، استارتاپ ها، کسب‌وکارهای اینترنتی و اقتصاد دیجیتال

دوره آموزش مقدماتی پایتون ویژه نوجوانان و افراد مبتدی

بدون دیدگاه

بسمه تعالی

با گسترش روزافزون فناوری و نیاز رو به افزایش جامعه به متخصصان برنامه نویسی، آموزش این رشته به صورت کامل و جامع بسیار حائز اهمیت است. به‌ویژه برای نوجوانان و افرادی که تمایل به ورود به دنیای برنامه نویسی دارند، آشنایی با یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و پرکاربرد می‌تواند هم زمینه خوبی جهت شناخت این حوز باشد و هم مقدمه ای برای ورورد به بازار کار.

تلاش کرده ایم دوره‌ای برای آموزش مقدماتی برنامه نویسی پایتون مبتی بر یادگیری اصول و مقدمات برنامه نویسی به همراه تعداد زیادی مثال و تمرین طراحی کنیم و طی 15 جلسه آموزش و 3 جلسه رفع اشکال کلیه مسائل مقدماتی را در یک محیط تعاملی با یکدیگر بررسی نماییم.

 

  1. معرفی دوره آموزشی

این دوره طی 15 جلسه آموزشی به صورت برخط (دو جلسه در هفته) برگزار می شود. برای تعمیق بیشتر مطالب هر 5 جلسه یکبار نیز یک جلسه رفع اشکال بصورت آنلاین نیز خواهیم داشت.

فیلم های هر جلسه پس از اتمام جلسه برای دانلود در اختیار دانش پذیران گرامی قرار می گردد و همچنین هر جلسه به تناسب مطالب آموزش داده شده تمرین هایی تعیین می شود که دانش پذیر موظف است تا پیش از جلسه قبل برای بررسی مدرس ارسال کند.

همچنین در طی دوره 2 جلسه زنده – غیر از 15 جلسه آموزشی و 3 جلسه رفع اشکال – با موضوعاتی مرتبط با بازار کار صنعت توسعه نرم افزار و پتانسیل های موجود و مسیرهای تحصیلی و شغلی رشته نرم افزار کامپیوتر و فناوری اطلاعات برای دانش پذیران خواهیم داشت که با دعوت از متخصصین زمینه های مختلف قطعا جلسات پرباری خواهند بود.

 

  1. درباره مدرس دوره

مدرس دوره – علیرضا کاربُر – بیش از 15 سال است که در قالب برنامه نویسی، مدیر پروژه، مدیر محصول و مشاور توسعه پروژه های نرم افزاری در این صنعت مشغول به فعالیت است.

فعالیت در جایگاههای مختلف فنی و مدیریتی، تجربه و دیدگاه مناسبی در اختیار مدرس جهت انتقال به نوجوانان و افراد مبتدی قرار داده است.

«دانلود رزومه تحصیلی و کاری مهندس علیرضا کاربر»

 

  1. ساختار دوره آموزشی

دوره آموزشی مقدماتی برنامه نویسی به زبان پایتون بخش اول از یک دوره جامع یکساله آموزشی پایتون است که تلاش شده است طی دوره تمامی مطالب مقدماتی جهت ورود به دنیای برنامه نویسی به همراه تعداد زیادی تمرین و مثال به دانش پذیران محترم ارائه گردد.

پس از طی این دوره، شما آماده ورود به سطوح بالاتر برنامه نویسی اعم از برنامه نویسی برای صفحات وب، تحلیل داده به کمک برنامه نویسی و … خواهید شد.

عمده سرفصل هایی که در دوره مقدماتی به آن ها خواهیم پرداخت :

  • معرفی مقدمات برنامه نویسی (مفید برای یادگیری همه زبان ها)
  • شناخت مشخصات و خصوصیات زبان برنامه‌نویسی پایتون و محیط توسعه آن
  • نصب و راه‌اندازی محیط توسعه پایتون
  • متغیرها و انواع داده‌ها در پایتون
  • عملگرها و عبارات شرطی
  • حلقه‌ها و تکرار
  • لیست‌ها و توالی‌ها
  • رشته‌ها و عملیات روی رشته‌ها
  • دیکشنری‌ها و مجموعه‌ها
  • توابع در پایتون(تعریف، استفاده و به کارگیری توابع)
  • معرفی و به کارگیری ماژول‌ها در پایتون
  • فایل‌ها و عملیات روی فایل‌ها
  • خطاها و استثناها

 

  1. جلسات رفع اشکال

به ازاء هر 5 جلسه آموزش یک جلسه رفع اشکال برای بررسی تمرین های دانش پذیران به همراه پاسخگویی به سوالات ایشان برنامه ریزی شده است.

 

  1. تاریخ شروع و پایان دوره

دوره آموزشی برنامه نویسی مقدماتی به زبان پایتون برای نوجوانان و افراد مبتدی از تاریخ 18 تیرماه 1402 آغاز شده و حداکثر تا پایان شهریورماه 1402 ادامه خواهد داشت. این دوره شامل 15 جلسه آموزشی، 3 جلسه حل تمرین و رفع اشکال و 2 جلسه زنده ویژه انتقال تجربه و معرفی مسیر پیش رو با حضور میهمانان متخصص خواهد بود.

کلاس ها در دو گروه روزهای «دوشنبه – پنجشنبه» و «شنبه-چهارشنبه« ( از ساعت ۱۷ تا ۱۹ ) تعیین شده اند، که انتخاب گروه با دانش پذیران گرامی می باشد. جلسات رفع اشکال روزهای جمعه برگزار می گردد و زمان دو جلسه لایو گفتگو با متخصصین نیز با هماهنگی سرکلاس اعلام می شود.

 

  1. هزینه و نحوه ثبت‌نام

هزینه دوره آموزشی برنامه نویسی مقدماتی پایتون با احتساب 20 جلسه (شامل آموزش، رفع اشکال و مشاوره مبلغ 2.700.000  تومان می باشد.

ضمنا اگر تمایل به پرداخت دوره به صورت دو مرحله ای داشته باشید، پرداخت طی دو مرحله (هر مرحله 1.500.000 تومان) امکانپذیر می باشد.

 

  1. محدودیت سنی و پیش نیاز شرکت در دوره

این دوره ویژه افرادی طرح ریزی شده است که تمایل دارند یادگیری برنامه نویسی را به صورت پایه ای و از صفر و بصورت کاربردی شروع کنند، لذا تمرکز اصلی بر روی نوجوانان 13 تا 18 سال می باشد. اما دیگر افراد مبتدی که قصد ورود به این حوزه را دارند نیز می توانند در دوره ثبت نام نمایند.

 

  1. آیا مدرک معتبری پس از پایان دوره اهدا می‌شود؟

بصورت کلی یادگیری برنامه نویسی بیشتر از آنکه به گرفتن مدرک و تاییدیه ارتباط داشته باشد به تمرین و حل مسائل گوناگون و اجرای پروژه های مختلف بستگی دارد. در حال حاضر به دانش پذیران مدرک رسمی اعطا نمی گردد اما در صورتیکه اقدامات صورت گرفته جهت امکان صدور مدرک رسمی به نتیجه برسد در پایان دوره به افرادی که حائز شرایط دریافت مدرک باشند، مدرک رسمی اعطا می گردد.

همین حالا با تکمیل فرم ثبت نام دوره آموزش مقدماتی برنامه نویسی پایتون اولین قدم را در جهت تسلط بر برنامه‌نویسی و دستیابی به مهارت‌های لازم برای توسعه پروژه های نرم افزاری بردارید.

 

در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام، می‌توانید با تماس و پیام به شماره 09337066979 در پیام رسان های بله و واتساپ سوالات خود را مطرح و پاسخ مناسب دریافت کنید.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *