گاه‌نوشت های علیرضا کاربُر

درباره زندگی، استارتاپ ها، کسب‌وکارهای اینترنتی و اقتصاد دیجیتال

بازاریابی درونگرا – قسمت 9 (بازاریابی ایمیلی)

بدون دیدگاه

این مطلب در ویژه نامه استارتاپ روزنامه شرق تحت عنوان «بازاریابی درونگرا (۴)» منتشر شده و در وبلاگ بازنشر داده می‌شود.

بسمه تعالی

در شماره های قبل به معرفی انواع پست الکترونیک هایی که برای مخاطبین ارسال می نماییم پرداختیم و گفتیم که در شرایط مختلف ارتباط با مشتریان باید از روش های مختلف ارتباطی با وی استفاده نماییم تا هم دریافت کنندگان پیام ها دچار سردرگمی ناشی از دریافت حجم انبوهی از پیام های یکسان نشوند و هم ارسال کننده پیام ها بتوانند بازخورد بهتری از پیام های ارسالی داشته باشند.

در این شماره قصد دارم برخی از ابزارهای مهم مرتبط با ” بازاریابی از طریق پست الکترونیک ” را معرفی نمایم.

۱- MailChimp

شاخص ترین و شناخته ترین ابزار ایمیل مارکتینگ ابزاری است به نام MailChimp. این ابزار که با آدرس اینترنتی mailchimp.com فعالیت می نماید با شعار ” پلتفرم مجتمع – تجمیعی – بازاریابی ” به کاربران در حال ارائه خدمات است. قیمت بسیار مناسبت در کنار سهولت استفاده باعث شده است این ابزار بطور مداوم توسط متخصصین بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار بگیرد.

نکته قابل توجه در این ابزار این است که به شما فرصت استفاده رایگان – برای تعداد 1000 دریافت کننده ایمیل – را می دهد و این مسئله برای بخش زیادی از کسب  و کارهای نوپا بسیار پر اهمیت است. در کنار این مزایا، ارائه تجزیه و تحلیل های بسیار کاربردی و قابل فهم از پیام های ارسال شده به شما ارائه می دهد.

آمارهایی نظیر تعداد ایمیل های باز شده، تعداد ایمیل هایی که محتوای آن ها کلیک شده است و… برای صاحبین کسب و کارهای دیجیتال بسیار حیاتی است که این ابزار به راحتی آن ها را در اختیار شما قرار میدهد.

Mailchimp در کنار خدمات مدیریت و ارسال پست الکترونیک ابزارهای هوشمند دیگه ای نیز در اختیار شما قرار می دهد، ابزارهای دیگری نیز برای ساخت صفحه های فرود جذاب و حرفه ای، ارتباط با شبکه های اجتماعی و کمپین های تبلیغاتی گوگل AdWords ارائه می نماید. همچنین به کمک ابزار ساختن گزارش های تبلیغاتی می توانید گزارش های دقیقی از فعالیت های بازاریابی خود دریافت نمایید.به کمک MailChimp می توانید با گروه بندی مخاطبین و ثبت اطلاعات مرتبط با آن ها، پست های الکترونیک منحصر به فرد و شخصی سازی شده بسازید، کمپین های تبلیغاتی خود را تعریف نموده و بصورت گروهی برای مخاطبین پست الکترونیک ارسال نمایید و در نهایت با استخراج گزارش های مرتبط با فعالیت های دریافت کنندگان ( مثل باز کردن ایمیل ها، لغو عضویت، کلیک بر روی لینک های معرفی شده و.. ) نسبت به گام های بعدی در برنامه بازاریابی دیجیتال خود تصمیم بگیرید.

۲- Constant Contact

ابزار  Constant Contact که با آدرس اینترنتی www.constantcontact.com در اختیار کاربران قرار دارد، به عنوان ابزار بازاریابی ایمیلی سازگار با تلفن همراه شناخته می شود. در ابتدای کار با این ابزار می توانید از امکانات آن در یک دوره یک ماهه رایگان استفاده نمایید و ضمنا سازندگان آن تضمین داده اند در صورت عدم رضایت کاربران در استفاده از این ابزار در ماههای بعد وجه پرداختی ایشان را پس دهند. به دلیل سازگار بودن این ابزار با تلفن همراه، کاربری بسیار ساده تری نسبت به دیگر رقبا می توان از آن انتظار داشت. ابزار Constant Contact یک گالری حاوی تعداد بسیار زیادی تصویر را برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی در اختیار کاربران قرار می دهند. همچنین اگر به دنبال خوکارسازی برخی از فعالیت های مرتبط با ارسال، پاسخگویی و … هستید این ابزار قطعا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

3- Benchmark Email

تمرکز اصلی این ابزار بر روی طراحی خلاقانه ایمیل های ارسالی است. به کمک این ابزار می توانید ایمیل های خلاقانه را به سرعت ( با قابلیت Drag & Drop ) طراحی و ارسال نمایید. این ابزار با ارائه بیش از 100 قالب از پیش طراحی شده برای موضوعات مختلف، شما را از داشتن طراح و گرافیست تا حد زیادی بی نیاز می کند. بنابراین اصلی ترین مسئله در استفاده از این ابزار، به کارگیری هوشمندانه قالب های موجود در موضوعی است که قصد دارید برای آن برای کاربرانتان پیام ارسال کنید.  این ابزار برای کسب و کارهای نوپا و وب سایت هایی که به تازگی فعالیت خود را شروع نموده اند بسیار کاربردی و مفید است.

4- Mailchi

ابزار میل چی با آدرس اینترنتی mailchi.in ، قدیمی ترین و به نوعی پرکاربَر ترین ابزار مدیریت و ارسال پست الکترونیک تبلیغاتی فارسی است که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می نماید. اصلی ترین مزایای میل چی در مقایسه با نمونه های خارجی عبارتند از : قیمت بسیار کمتر، کاملا فارسی بودن ابزار ساخت ایمیل ها، قابلیت پرداخت در شبکه بانکی ایران و…

این ابزار که نسخه بسیار مناسبی برای تلفن همراه و تبلت نیز دارد، در چهار مرحله ثبت و دسته بندی اطلاعات مشتریان، طراحی بسیار آسان پست های الکترونیک، ارسال ایمیل تبلیغاتی و سپس دریافت گزارش بازخورد مشتریان، برنامه بازاریابی ایمیلی شما را اجرایی می نماید.

لازم به ذکر است در زمان نگارش این مقاله ( آذر ماه 1398 ) این سرویس به دلیل ترافیک، ثبت نام از کاربران خود را محدود نموده است.



برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *